Holtug Borgerforening og Samarbejdsforum inviterede til byvandring den 22. juni.
Det gav en masse gode ideer og forslag til hvordan vi kan gøre Holtug til et endnu bedre sted at bo.
Derfor inviteres alle til at give sit besyv med ved et arrangement i forsamlingshuset lørdag den 12. okt. kl. 10:00 til 14:00
INVITATIONEN ER SENDT TIL DIN E-BOKS (OG HER NEDERST PÅ SIDEN)
Landsbystrategien udarbejdes i et tæt samarbejde med Stevns Kommune, men der vil være plads til at vi kan fokusere på de særlige kvaliteter og udfordringer der gælder for Holtug.
Læs: Kommunens Landsbystrategi
Styregruppens møder:
2024-08-22, Referat initiativgruppen
2024-06-25, Brev til kommunen, regnvand
2024-06-22, LANDSBYSTRATEGI FOR HOLTUG
2024-04-09, Møde referat
2024-05-08, Møde referat
Danmarks smukkeste landsby Landsbystrategi for Holtug. |
Ovenstående er jo nok en smule overdreven men indre skønhed tæller jo med.
Denne gang inviterer vi til workshops d. 12.10. kl. 10.00 til 14.00 i forsamlingshuset.
Programmet vil ca. se således ud:
10.00 til 11.00. Introduktion til Landsbymiljø/landsbysjæl.
- Hvor finder vi den indre skønhed i byen?
- Hvad er landsbyens sjæl? Liv? Charme? Særkende?
- Hvad er det for unikke værdier, styrker og særlige kvaliteter,
vi skal bevare i byen – og hvordan? - Fællesskabsfaciliteter. Fællesskaber vi skal bevare.
- Muligheder for udvikling.
Kl. 11.00 Introduktion til de 5 arbejdsgrupper – Tilmeld dig en gruppe
Kl. 11.45 til 12.15 frokost
- 12.15 til 14.00
Er det muligt at komme videre med nogle af ideerne fra borgermødet d. 22.6.
- Gruppe 1. Byens udseende? Skal vi have mere natur i Holtug?
- Gruppe 2. Pladsen ved kirken og i Sandgraven?
- Gruppe 3. Beredskabsplan. Er det relevant for Holtug?
- Gruppe 4. Aktiviteter, Arrangementer, Trivsel.
- Gruppe 5. Frit slav´ – gruppen med de nye ideer
Har du spørgsmål eller forslag til ovenstående må du meget gerne kontakte Hans Kristensen på iuhak@hotmail.com
Tilmelding nødvendig pga. forplejning, senest d. 5.10. 2024 – også til Hans.
Vi håber på nogle spændende og lærerige timer.
Mvh
Initiativgruppen